۲۸ خرد

ماموپلاستی چیست؟

ماموپلاستی از جراحی های زیبایی و پر طرفدار دربانوان است. در ادامه مطلب خواهیم گفت که ماموپلاستی چیست؟

ماموپلاستی به معنای جراحی زیبایی سینه است، اما آنچه به عنوان ماموپلاستی شناخته شده است، در واقع ماموپلاستی کاهشی ( جراحی کوچک کردن سینه ) می باشد.

ماموپلاستی چیست؟

ماموپلاستی در واقع دو نوع دارد:

• ماموپلاستی افزایشی
  • ماموپلاستی کاهشی ( یا کاهنده )

ماموپلاستی افزایشی :

در این عمل با کمک جاگذاری پروتز سینه منجر به بزرگ شدن و افزایش حجم سینه خواهد شد.

چه افرادی عمل ماموپلاستی افزایشی را می توانند انجام دهند ؟

در بانوانی که سایز سینه شان نسبت به دیگر اندام هایشان کوچک است.

افرادی که به دلیل انجام جراحی درمان سرطان سینه ، بخشی یا همه بافت سینه شان را از دست داده اند .

افرادی که به دلیل کاهش وزن یا رژیم های لاغری بافت سینه های شان تحلیل رفته و دچار آتروفی شده اند.

این افراد با انجام عمل ماموپلاستی افزایشی می توانند ، عدم تناسب اندام شان که به دلیل کوچک بودن سایز سینه های شان می باشد ، را برطرف کنند.

برخی از افراد نیز به علت نقص مادرزادی دچار مشکل عدم زیبایی سینه های شان هستند. به عنوان مثال یک سینه از دیگری کوچک تر است. این مسئله با جاگذاری پروتز برطرف می شود.

ماموپلاستی کاهنده :

در ماموپلاستی کاهنده هدف اصلی برداشتن بخشی از سینه به منظور کاهش حجم آن می باشد.

این عمل عموماً تحت بی هوشی عمومی انجام می شود.

در این عمل با ایجاد برش های مناسب چربی و بافت اضافی سینه برداشته می شود.

مراقبت های پس از عمل ماموپلاستی

بروز درد تا سه روز اول طبیعی است و پس از آن کم کم برطرف می شود. در این مدت نیز معمولاً تحمل درد با استفاده از مسکن های تجویز شده قابل تحمل است.

به منظور کاهش ورم و درد در موقع استراحت سرتان را بالاتر از بدن قرار بدهید.

تا شش هفته از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید.

از خوراکی هایی که ویتامین ث و امگا دارند، استفاده کنید. این مواد به بهبود زخم های تان سرعت می بخشد.

به جهت بررسی محل زخم و بخیه حتماً برای انجام ویزیت دوره ای مراجعه نمایید.

توصیه می شود تا از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکل دار از دوهفته قبل تا دوهفته بعد از عمل ماموپلاستی بپرهیزید.

( سرطان پستان ،  عمل لیفت سینه ، پروتز سینه )

به این مقاله امتیاز بدهید

چهار − سه =