کوچک کردن سینه

اندازه ی پستان ها به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله تاثیرات ژنتیکی ، وزن بدن و اثر هورمون های جنسی زنانه در اندازه ی هورمون ها تاثیر گذاراند . بزرگی بیش از حد سینه ها ممکن است مشکلات زیادی برای فرد به وجود آورد . لذا می توان برای خلاص شدن از این مشکلات که در ذیل ذکر می شود عمل کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی انجام داد.

• ایجاد درد هایی در پشت و شانه
  • دردهای ایجاد شده در قاعده ی گردن
  • به وجود آمدن برجستگی در بین شیار دو کتف
  • بروز جوش ها و عوارض پوستی
  • کم شدن اعتماد به نفس فرد به دلیل وضعیت فیزیکی خود

چه مواردی برای کوچک کردن سینه باید مورد توجه قرار گیرد ؟

عمل جراحی کوچک کردن سینه باید پس از راهنمایی های یک جراح متبحر انجام شود . با انجام جراحی کوچک کردن سینه علاوه بر زیبایی ظاهری سینه سایر مشکلات بیمار مانند کمر درد نیز رفع می گردد به همین دلیل نباید این عمل ساده انگاشته شود . تصمیم گیری برای کاهش اندازه سینه پس از بررسی ها درباره ی عمل سینه انجام می شود تا بیمار مطمئن شود که نتایج برایش رضایت بخش خواهد بود .

قبل از عمل کوچک کردن سینه :

درصورتی که فرد سیگاری باشد از وی خواسته می شود که به مدت چند هفته قبل از عمل از کشیدن سیگار جلوگیری کند زیرا که سیگار کشیدن احتمال بروز عفونت را دو چندان می کند و و روند درمان را نیز کاهش می دهد و همچنین موجب بدتر شدن وضعیت زخم ها می شود.امکان دارد از بیمار خواسته شود که قبل از عمل کوچک کردن سینه وزن خود را کاهش دهد و به علاوه اگر بیمار از قرص های پیشگیری خوراکی و یا هورمون تراپی استفاده کند ممکن است از وی خواسته شود که برای مدتی مصرف آن ها را قطع نماید .

عمل جراحی ماموپلاستی :

عمل جراحی کوچک کردن سینه تحت بی هوشی کامل انجام می شود . امکان دارد که قبل از عمل از فرد خواسته شود که رژیم غذایی مخصوصی بگیرد که استفاده نکردن غذا و نوشیدنی از 8 ساعت  قبل عمل نیز شامل این رژیم غذایی می شود .این عمل بین 90 دقیقه تا 4 ساعت طول می کشد و پس از عمل نیز در صورت نیاز بیمار 1 شب در بیمارستان بستری می شود .

به این مقاله امتیاز بدهید

هجده + ده =