دوره نقاهت پروتز سینه

امروزه شاید یکی از علت هایی که افراد اقدام به انجام عمل پروتز سینه می کنند شل شدگی و نارضایتی از سایز سینه خود باشد . جراحی پروتز سینه میتواند سینه های شل و افتاده را به حالت اولیه و مورد رضایت شخص در بیاورد . ولی شخص باید توجه داشته باشد که اقدامات لازم پس از به اتمام رسیدن عمل جراحی پروتز سینه به پایان نمی رسد و دوره نقاهت پروتز سینه و اقداماتی که باید انجام گیرد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است .

دوره نقاهت پروتز سینه

پس از اینکه بیمار به اتاق ریکاوری منتقل شد باید از لحاظ پایدار بودن علائم حیاطی و سلامت کلی به دنبال بیهوشی و عمل جراحی تحت مانیتور و مراقبت قرار گیرد .

بیمار به طور معمول در روز پس از عمل مرخص می شود . دارو هایی برای تسکین درد و کاهش عفونت برای وی تجویز می گردد و درباره ی نحوه ی مراقبت از سینه ها و رسیدگی به زخم های جراحی توصیه هایی دریافت خواهد کرد.

بیمار تا حدی در منزل به دلیل اثرات دارو های بیهوشی ، احساس سنگینی و گیجی خواهد کرد و امکان دارد کمی حالت تهوع داشته باشد لذا توصیه می شود در24 ساعت اول فردی قابل اعتماد در کنار خود داشته باشند .

حتما کسی که برای مراقبت از خود انتخاب کرده اید از کار هایی که باید انجام دهد مطلع باشد و توصیه می شود او را در جلسه ی مشاوره ی قبل از عمل همراه خود بیاورید .

از همان روز انجام عمل فرد می تواند پیاده روی را آغاز کند و توصیه می شود هر چه زودتر راه رفتن را شروع کند زیرا سبب کم شدن میزان تورم و کاهش احتمال تشکیل لخته در پاها نیز می شود .

به حد کافی استراحت کنید و دارو های ضد درد تجویز شده توسط پزشک را سر وقت مصرف کنید .

سایر توصیه ها :

رژیم غذایی خود را با مایعات شروع کنید و برای کاهش تورم و احتمال تجمع مایع  توصیه می شود که حداقل به مدت دو هفته مصرف نمک را کاهش دهید .

برای جذب کبودی و تورم پس از عمل مصرف آناناس تاثیر گذار است زیرا از ماده بروملین و ویتامین ث غنی می باشد .

حداقل به مدت 4 هفته پس از عمل پروتز سینه از الکل و سیگار استفاده نکنید .

1 × چهار =